Тунел Железница отново остана без осветление
Осветлението в тунел „Железница“ отново не работи. Този път обаче тъмна е само част от съоръжението, в средата. Това пречи на шофьорите, тъй като през деня очите им трудно се адаптират към тъмнината в тунела. Не липсват и водачи, които не включват задължителните дневни светлини и на практика в тунела не се забелязват, което е опасно за участниците в движението.
От няколко месеца преди тунел „Железница“ са поставени предупредителни табели, за това, че осветлението вътре не работи. Пътуващи се оплакват, че ситуацията с тунелите в Кресненското дефиле не е по-различна.
„В половината тунел светят лампите, другата половина явно са ги пропуснали“, каза Иван Колчаков.
„Със сигурност не е осветено, мисля, че само в единия тунел тук, първия или втория, ще ви излъжа има осветление, в другите няма“, заяви Данаил Иванов.
Според данни на МВР от началото на годината до сега в тунел „Железница“ са станали две катастрофи без жертви.
Според шофьори светлоотразителите, които представляват допълнителен ориентир, са мръсни и това повишава риска от произшествия.
„В случая, когато осветлението в някаква част на тунела не работи, е съществена предпоставка за ПТП, първо в тунела, в последствие и при излизането, защото може няколко секунди водачът на практика да е със силно ограничено зрение“, подчерта експертът от Института по пътна безопасност Георги Гълъбов.
Хората, които често използват маршрута, смятат, че за да се намалят произшествията, час по-скоро е необходимо да се пусне в движение новоизграденият участък от автомагистрала Струма.
„Не знам още колко катастрофи трябва да станат, за да се вземат някакви мерки“, коментира Иван Колчаков.
От Областно пътно управление – Благоевград обясниха, че са подали необходимите доклади до Агенция „Пътна инфраструктура“. От там трябва да бъдат отпуснати средства за ремонт на повредените осветителни тела или за купуване и монтаж на нови. От Пътната агенция за сега не дават отговор кога ще се случи това.\bnt
Източник: blagoevgrad-news.com