BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRomanian
Facebook

Лицево разпознаване заменя селфито на кормуването

44444444

Министерството на транспорта и на образованието най-после започнаха истинска реформа в обучението и изпитите за шофьори, въвеждане на ред и да се ограничи корупцията. Това коментира в интервю за БГНЕС собственикът на автошкола Красимир Георгиев.

„Най-важният резултат от тази реформа е да се намали броят на убитите млади хора. Защото, по-възрастните шофьори са изпуснати, обучавани са по една остаряла система , да не кажа без система. И този месец сме свидетели на млади загинали шофьори само няколко дни след като са получили книжката си от КАТ. Това какво ви говори на вас –подготовката не е достатъчна. Този път държавата в лицето на МОН и Министерство на транспорта не можем да ги виним“, категоричен в Георгиев.

Двамата министри Вълчев и Желязков заявиха ясната си воля за промяна, въпреки ожесточената борба на статуквото, допълва той.

„Тук се появи една нова професия в нашия бранш –рентиерство. 10-12 инструктори с техните коли работят към носител на разрешително и дават по определена сума за всеки курсист. Притежателят на разрешителното без да извършва каквото и да е обучение реализира печалба в порядъка между 7000 – 10000 лева на месец. Сами разбирате, че ако години наред получавате такива суми и ако някой сега реши да прекъсне този паричен поток ще излезете да протестирате“, обясни схемата Красимир Георгиев.

Какво е новото при изпитите?

Новото е, че контролът вече няма да се осъществява от човешкия фактор и няма да има намеса. Въвежда се електронна система „Досега как беше – отиват едни инспектори проверяват инструктор, влизат взаимоотношения и са доволни – нередовните стават доволни, а тези, които осъществяват контрола си тръгват с едни прилични доходи“.

Собственикът на автошколата обясни е убеден, че новата система е напълно обективна, неподкупна. Тя ще проследява в реално време маршрута на автомобила с курсиста и инструктора, упражнението, което се отработва, изминатите километри, средната скорост за часа и максимално достигната скорост.

Селфи преди кормуване

Преди започване на часа инструкторът посочва какво упражнение ще бъде отработено – кормуване по автомагистрала, градско или паркиране. Системата казва ОК. Тук се появява другият проблем- някои курсисти са много изобретателни и изпращат друг човек да покрие упражненията. За да се прекрати тази порочна практика – беше въведено т.нар. селфи на курсиста. „С него стартира часът и с него завършва – по време на самия час системата си работи и никой не си гледа телефоните, не записва лица, гръдни обиколки и пр.“, обясни Георгиев. След като е въведено селфито веднага се появили шепа хора, според които то е в нарушение. В тази връзка държавата ще въведе лицево разпознаване на кормуването – така както е на теоретичния изпит пред ДАИ.

Родителски контрол при шофьорския курс

Много важен момент в електронния контрол е, че родителите ще имат свободен достъп до системата и ще имат информация за обучението на тяхното дете какви упражнение отработва и кога и къде е било на кормуване, ще могат да дават оценки за качеството на услугата.

За сравнение Красимир Георгиев показа как е сега и извади истински учебен картон. На него трябва да се попълва дата и час на кормуване, фамилия и подпис на преподавателя. Масова практика обаче е в картона да фигурира само подпис на курсиста, който обикновено го разписва накуп, че си е получил часа. Така, в картона има 31 подписа, колкото са необходимите часове по управление на МПС. „Ето това искат протестиращите да остане завинаги“, обясни той.

Всички тези промени в изпитите категорично няма да оскъпят курсовете. „Нека е ясно това нещо ще струва нула лева на автошколите. И ако някоя от школите изтъкне това като мотив значи ще злоупотреби“. /БГНЕС

Източник: blagoevgrad-news.com

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!