BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRomanian
Facebook

Заради насаждане на страх: около 70% от учителите искат дистанционно обучение

„Подкрепа“: Българското училище е възможно най-безопасната среда, но упорито се използва с политически цели, за да се насади мнение, че е инкубатор на заразата

Около 70 на сто от учителите в гимназията и прогимназията искат преминаване към дистанционно обучение.

Това сочи проучване на синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“, направено в рамките на четири дни сред 6100 педагози, обяви председателят на синдиката д-р Юлиян Петров в страницата си във фейсбук.

„71,2% срещу 28,8% от педагогическите специалисти подкрепят започналото вече дистанционно обучение в гимназиален етап, а 65,8% биха подкрепили започването на дистанционна организация в прогимназията от 3 ноември 2020 г.“, посочват от синдиката.

Раздвоени са обаче преподавателите по отношение на началния етап на обучение – 53,1% срещу 46,9% смятат, че не трябва да се преминава на дистанционно обучение.

Подобен е резултатът срещу преминаване на детските градини в дистанционен режим.

69,9% от анкетираните смятат, че висшите училища трябва да преминат в обучение в електронна среда от разстояние.

Училище за политически цели

„Високият процент на желание за преминаване в електронен режим от разстояние за гимназиален и прогимназиален етап е разбираем по няколко причини“, посочва още д-р Петров. И споделя основната: „насаждане на мнението колко опасни са образователните институции и че именно там са инкубаторите на заразата COVID-19″. „Българското училище е възможно най-безопасната среда“, подчертва той, като допълва, че обратното се насажда „упорито“ и се „използва с политически цели“.

Д-р Петров посочва и за проблеми в комуникацията със здравните власти:

„Не се оправдаха обещанията на здравния министър г-н (Костадин) Ангелов, че ще има безплатно тестване на учители и ученици за сметка на РЗИ. Вероятно има забрана на министъра на здравеопазването регионалните инспекции да издават заповеди за тестове на учители и ученици, а ако някой учител или директор реши да се тества, то е за негова лична сметка. Дори при болен член от семейство от РЗИ не издават предписание за PCR, а препоръчват карантиниране.“

Бърнаут

В момента 671 са заразените учители, но в тази бройка не влизат учителите, които са в карантина заради позитивен тест на член от семейството. Нито случаите, когато детето на учителя е карантинирано поради карантиниран клас или група в детска градина – посочва още председателят на синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“. По думите му това води до т.нар. бърнаут (прегаряне) на педагогическия персонал:

„Натоварването на българските учители поради това, че те изпълняват вътрешно заместване на болни отсъстващи свои колеги, води до увеличаване на бърнаут ефекта до критичните 70%. В момента качеството на образованието и съхраняването на учители и директори е поставено на карта.“

Ето какво описва председателят на синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“:

Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ проучи мнението на българските учители относно евентуално преминаване на образователната система в обучение в електронна среда от разстояние.

71,2% срещу 28,8% от педагогическите специалисти подкрепят започналото вече дистанционно обучение в гимназиален етап, а 65,8% биха подкрепили започването на дистанционна организация в прогимназията от 3.11.2020 г.

Анкетата е направена сред 6100 педагогически специалисти в рамките на четири дни. Високият процент на желание за преминаване в електронен режим от разстояние за гимназиален и прогимназиален етап е разбираем по няколко причини.

Българското училище е възможно най-безопасната среда, но упорито се използва с политически цели, да се насади мнението колко опасни са образователните институции и че именно там са инкубаторите на заразата COVID-19. Това, разбира се, е нито отговорно, нито в интерес на децата и учениците, но това демонстрира липсата на гражданско образование и мислене у българския политически елит.

Именно затова 71,2% от респондентите учители смятат, че образователните институции крият опасност от зараза.

Разбира се, това не отговаря на истината, както и не се оправдаха обещанията на здравния министър г-н Ангелов, че ще има безплатно тестване на учители и ученици за сметка на РЗИ.

Вероятно има забрана на министъра на здравеопазването регионалните инспекции да издават заповеди за тестове на учители и ученици, а ако някой учител или директор реши да се тества, то е за негова лична сметка. Дори при болен член от семейство РЗИ-тата не издават предписание за PCR, а препоръчват карантиниране.

В момента 671 са заразените учители, но в тази бройка не влизат учителите, които са в карантина заради позитивен тест на член от семейството или в случаите, когато детето на учителя е карантинирано поради карантиниран клас или група в детска градина.

В горецитирания брой учители не влизат и тези, които са болни от други болести. Някои учители вече ползват отпуск поради агресивната кампания на националния щаб, че ни чака нов апокалипсис. Във връзка с казаното дотук ръководствата на образователните институции са в огромно затруднения да осигурят замествания дори и при 10% болни учители, затова дистанционният режим е единственият изход.

По отношение на начален етап 53,1% срещу 46,9% смятат, че не трябва да се преминава на дистанционно обучение. Този отговор се базира на относителната консолидация на класовете в начален етап.

Подобен е резултатът 56,5% срещу преминаване на детските градини в дистанционен режим.

69,9% от анкетираните смятат, че висшите училища трябва да преминат в обучение в електронна среда от разстояние.

Разбира се, присъственото обучение в начален етап и предучилищна възраст не може да замести социализацията и възпитанието, но за да продължи да работи образователната система, са необходими финансови ресурси и банка с учители или студенти, които да заместват. Това засега не е в наличност.

Натоварването на българските учители поради това, че те изпълняват вътрешно заместване на болни отсъстващи свои колеги, води до увеличаване на бърнаут ефекта до критичните 70%. В момента качеството на образованието и съхраняването на учители и директори е поставено на карта.

Остават проблемите с липса на дигитални средства и дигиталните ресурси за работа на педагозите в електронна среда. МОН в момента предоставя средства за лаптопи за малко над 2% от българските учители.

Синдикат „Образование“ пледира да се пазят животът и здравето на българските учители и да спрат да се пренатоварват при сегашния непланиран режим на организация на образователната система.

 

Източник: blagoevgrad-news.com

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!