BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRomanian
Facebook

Димитър Маргаритов, председател на КЗП: Кампанията Черен петък тази година започна по-рано, но като цяло протича коректно

DSC09906

Комисията за защита на потребителите е проверила около 260 физически магазина в страната и е извършила над 100 проверки в онлайн пространството във връзка с Черния петък, съобщи председателят Димитър Маргаритов в рубриката „Чети етикета“ по bTV. Установени са 15 нарушения, като част от проверките все още не са приключили.

В продължение на близо месец в 15 електронни магазина са проследени цените на 150 от най-търсените според проучвания по време на кампанията стоки – дрехи, обувки, електроника, парфюми и козметика, битова техника и играчки, за да се установи реални ли ще бъдат намаленията на самия Черен петък.

Димитър Маргаритов и водещата Биляна Гавазова проследиха в ефир заедно със зрителите как се е движила през периода 31 октомври – 22 ноември цената на три от тези стоки – лаптоп, фотоепилатор и мъжки обувки, както и какви са те днес в реално време.

Мъжките обувки са запазили цената си през цялото време до вчера. Днес обаче търговецът е обявил кампания Черен петък, като съобщава, че стоката може да бъде закупена с 30% отстъпка с ползването на код BLACK. Димитър Маргаритов коментира, че комисията ще се проследи дали и как е възможно потребителят да се възползва от анонсираното намаление.

За фотоепилатора се оказа, че е бил намален с 40% предишния петък, когато е била кампанията на този търговец, а на днешния ден вече е изчерпан. Сходна е ситуацията и с проследявания лаптоп, за който обаче още миналия петък се появява маркер: „Запитване“.    „Според мен това означава, че трябва да бъде проверено дали има наличност, тъй като е възможно при извършеното намаление в конкретния случай на 25 ноември (при удължена кампания Черен петък) да е имало повече покупки и съответно да се е изчерпала наличността на продукта. Във всички случаи виждаме, че тук има коректно поднесено намаление, т.е. през период от почти един месец – откакто сме започнали да следим, стоката е продавана на старата цена и след това е обявено намалението“, обясни Маргаритов.

Председателят на КЗП обобщи: „За две от трите стоки видяхме, че има коректно поднесени намаления, тъй като старата цена е прилагана достатъчно дълго време. Това обаче не се е случило на същинската дата според това как е възникнал въобще този ден в САЩ – след Деня на благодарността, а поради пазарни съображения по-голямата част от търговците са изтеглили малко по-напред кампанията за намаление и след като известно време са продавали тези стоки с отстъпки, някои то тях са се изчерпали“.

Димитър Маргаритов даде пример за случай от търговската мрежа, по който Комисията работи: „Стоката е закупена с коректно посочен на етикета процент намаление, човекът се прибира в къщи, отлепва етикета и отдолу вижда друга цена, която изобщо не е старата цена, от която би трябвало да е направено намалението“.

Председателят на КЗП сподели още общото си впечатление за протичането на тазгодишната кампания Черен петък. Според него тя се е изтеглила по-рано „основно заради това, че датата 29 ноември идва малко късно, а повечето търговци искат да направят своето намаление по-рано. През изминалите години беше по-скоро към средата на ноември Черният петък и повечето потребители сигурно също го очакват. Затова по-предприемчивите търговци го изтеглиха и затова вече се получава този ефект“.

Източник: blagoevgrad-news.com

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!